Wednesday, May 12, 2010

Dugaan

Huh..entry kali nie ak nk cter brknaan ngn tmpt yg pnh ak kije..itupon 2 hari jew..hangat2 taik ayam tol la ko nie minah..ape daa..nak kije sgt..Bila x de kije, ko pigi carik kije..ko round satu daerah besut nih ngn kete kecik ko tuh..skali dpt kije ko main2 eyyyy…stakat 2hari jew..bek ko tak yah plan nk kije,,kcian mak cik tu doe..hu2..tp nk uat cmne..bnyak dugaan!DUGAAN!DUGAAN! huhuhu…and aku mmg tak sanggup nk hadapi DUGAAN3x itu…

Ist day (6 May 2010)
Wah, bersmangat giler..bgon awal nk mampos..kol5..aik aku nie nk pigi kije kew ataupon nak brsahur ntuk GANTI POSE???alamak..aku tak hbis ganti ag..huhuhuhuhuhu..oke2..siyes mila oii..hurm, awai sgt aku trsedar, k, smbunk tido balik..haha.akhirnya aku trsedar stelah dkejutkan oleh ibuku yg smmgnya rutin hariannya mngjutkan anak2nya yg comel2 lote..comel kew??huh..perasan ko minah..adik2 ko comel la..ko??hampeh..xpe..x lama ag aku pom comel jugak..haha???????

Then, aku pon dgn brmalas-malasan bngun n duk menung dlu atas katil..mak aih, awlnye kena bgon..lau hari2 lain, muka aku nie nk bgon awai??adoii..hampeh la..nsibla ibu aku dpt anak mcm nie..tiap2 hari ko bngon lambat!!!!!!!tp x pe biar lambat asal SELAMAT..hey, ko ingt ni iklan keselamatan jalan raya kew ap..ish3..oke2..smbunk balik..tak mcm membe2 aku yg len.kol12 duk lam slimut ag..ak pom mcm x caye..boley mak diorang biar anak dara diorang tidoq smpai matahari duk mnegak atas kpala.ish3.Tp,tp,tp,tp, SYOK BEB dpt MAK mcm tuh!!huhuhu..ak nk jugak bgon lwt mcm tuh…………..(dlm mimpi jela ko minah)huhuhu…

Back to our topix.hurm, prkara first aku buat adalah gosok baju yg nk pakai sat lg..SYARAT PERTAMA nk kije kt ctu “awak kena pakai baju kurung.Mmg pekerja kt sini mak cik suwuh pakai baju kurung smua”.aku pon jawab baek mak cik, saya x kesah pom.baju kurung shaye berlambak kt umah.lau x cukup lg, baju kurung mak shaye penuh dlm 2/3 almari tuh.bila2 masa jew sya ley kidnapped.so, dun worry ye mak cik”.haha..agak2 r doe..aku x d la reply pnjg gnie..yg aku bold tu jew yg aku ckp.

Hurm, masuk kije kol9, tp kol8.15 pg lagi aku dah TERPACAK depan kedai tuh..GILER semangat nak mampos.Mmmmmmm…mmg stiap kali 1st day masuk kije bersemangat kn..tido awal,bgon awal,mandi awal,mkn awal (nak disenangkan cerita SEMUA BENDA BUAT AWAL)..ish, kalu hari lain nih, simpang malaikat 44 pon ak tak penah nk buat awal..sumernya asyik sat lg la..tggu dulu la..esok boley buat la..ish3…terooook betol ko ni minah..hu2..malannnng la laki yg kawen ngn ko nanti..ish3..TP sabar dulu, jgn cepat2 nk maki hamun aku oke!!walaupon bab nie ak mmg lembap nk mampos tp aku PAKAR bab len….jeng…jeng…jeng….ap dia????cub teka…hahahahahahah..weyh minah..ko ni melalut apesal hah..citer sal tempat kije ko la..ish3…ape nak jadik ngn ko nie..MASA KECIK2 TANAK MAMPOS, BILA DAH BESAR MNYUSAHKAN ORG JEW..(femes tak ayat tuh)-gara2 setiap hari asyik dok nengok cter p.ramlee kol 10pg-12t/hari d astro prima…tiap2 pg bgon kompem mlayan cter dulu..n then bru kemas umah..C??See??aku bgon awl jugak..kol10 tu dh trpacak dpn tv…hahahaha…(ni lepas da resign la)..haha

K, untuk memendekkan cter aku nie……ak ckp terus terang la ek..kije kt kdai kain tuh mmg perlukan KESABARAN yang tinggi..dan aku salah seorang pekerja terhormat kt ctu mmg seharusnya resign kerna aku mmg takde ciri2 itu..hu2..mmg betolla kputusan aku resign dari ctu..mana taknya slain dr ksabaran yang tinggi bnda yg salah satu penting dlm hidup aku iaitu HANDFON ak yg plg aku syg tu sony Ericson W395 tidak dibenarkan bawa ketika sdang bekerja..OH NO!!wtf! ad ke patot..TAK PATOT..MMG TAK PATOT..giler ap..tetiba lau ad, (KALAU OKE) emergency cmner..sape nk tggung…mak bapak laki ipar kau nk tggung hah??apela..tarak pikir ka??lu bisnes bukan men besar lg, OTAK pon kasik besar la..takkn la mau besar kpala lutut jew kot..besar la sebesar2 bisnes ko nie…huh..tp itu ntuk 1st day jew ak tak bawak..ko piker aku snggup letak fon aku lam bilik cmtu jew..membiar deringan henfonku yang berlagu kore MIRAE berdendang begiru shja tnpa mndapat sahutan dariku…OOOOOHHH TIDAK SAMA SEKALI…gila la untuk aku mnyatakan bahawa aku berdiri sahaja di dalam kedai kain itu slama hamper 7JAM!!bapok lamer..smpai sakit kakiku..tp takkan r nk komplen dpn2 kn..aku blagak mcm biasala..takkn nk uat sakit dpn tokei kot..nak mampos kau????huh.

Kalo fon pon dh x ley nk uat turun tyme kije..korang boley piker x mcm mne lau tyme nk mtak cuti..ish2..minah nie blom pape lg dh piker sal cuti..???hahahaha..ko mmg asyik piker cuti jew..CUTI2 MALAYSIA….yeay!yeay!sape nk ikot aku brcuti ke pulau??angkat kaki cepat..mila!sambunk citer..cpt nk bc nih..huhu..oke2..aku dh agak dh..nk mntak cuti mmg liat pon tokei nie nk bg..ni bkn aku pnya experience la..akak2 yg dh kije kt ctu slama 4buulan ke atas yg ckp..diorang bilang..”lau nk mntak cuti jgn ckp alasan yang betol oke..tipu jew terus tokei tuh..ckp sakit bru dye kasik cuti..lau ko ckp nk g kenduri kawen ke, kenduri arwah ke,ap2 jenis knduri la, HARAM dye nk bg..baek ko tak yah mintak lngsung..Kompem tak dapat dik..”..aku ap lg, terus jwb “hah??yeke kak..aloh takotnya..”ni dh ad dh dok piker nk resign..lagi2 kaki tgah dok sakit giler baboon nie..huhu..nak nanges pnggil IBU!!ibu along nk brhenti..tanak kije dh kt cni..WTH..x smpai shari ko kije, bru jew brapa jam, ko dh nk brhenti??ish3..

Ko mmg hangat2 taik ayam la minah.. ye r sape sggup tahan beb!eyh, ader2..akak2 kt ctu sumer mmg ad cirri yg aku ckp td..diorang mmg jenis pnyabar kn..dh lame kije kt ctu..yg plg lame 7bulan..wow!aku tabek seyh kt diorang..mmg siyes la kije..aku nie jew kije men2..haha..ap aku kesah..suke ati akula..hu2..sowi m.cik sy dh nk resign.ERK???ko giler nk ckp mcm tuh msa 1st day..ish mmg tabek hormat la, ciap sujud kt kaki lg kalu ad org mcm tuh..hahaha..

So, plan pon bermula…..brmcm2 idea yg trkeluar dr otak aku nie..pelbagai penipuan telah dirancang..kini hanya tggal untuk dilaksanakan sahaja…muahahahaha…ko mmg tak berhati perot mila oiii!!hah?saper yg ckp aku tak brhati perot sbnarnya ad lg manusia yg tak brhati perot dr aku..hu2.Ntuk 2nd day nyer plak, ko taw x aku lunch kol wape??ko taw x?????kompem tak taw…tyme org len tgh melantak mknan yang best2 aku tgah dok lyn customer n dok brdiri jew lam kdai tuh…sehingggggggallah pokol3.30 bru aku dibenarkan nek untuk LUNCH!bkn lunch jew taw, aku ni mmg ta mkn dr pg so, kira BREAK+LUNCH lar!giler lapor perot aku..ksian syg, mama bukan brkmaksud nk mndera kamu..hooooiii minah ko nie apesal..ko bknnye mngndung pon yg ko sebut mama2 nih..ish mereng ap..hahaha..ala, just joking la.jgn marah ya..haha

So, disebabkan itula aku mmg kompem nk resign dr ctu dgn mggunakan taktik yang telah dirancang sepenuhnya..akhirnya pd tarikh keramat 9MAY 2010(bersamaan dgn mother’s day) aku pon resign!!hooooorayyyy!yeay!aku dh bebas..dan aku takkan kembali lg ke kdai itu melainkan aku ingin membeli BAJU,KAIN,SKIRT,BLOUSE,BAJU RAYA kt ctu yang sememangnya MURAH & BEBALOI2…huhu

Sekian..

thanks for reading;)

0 orang menginap di sini: