Wednesday, May 12, 2010

Jom Cari Kerja


Smngat ku yang kental smakin mmbara2 setelah aku melawat skolahku yg lama n guru2 di situ mnggalakkan aku untuk bekerja!!BEKERJA okey..KERJA..hahaha..dun wory cikgu..sy mmg dh lame plan nk kije pon..Cuma tak dak masa nk p crik jew lg..so, ak dh decide nk crik kije ptg 4May 2010…hehe..ak p crik ngn membe…kuar dr umah, d terus pecut cepat2 sbb,sbb,sbb TAU X KNAPE??ha, kompem taktau nih…SEBAB MINYAK KETE DH NK HBIS..MUAHAHA…DH NK DEKAT E!yg ko bahlol sgt p nek tu knape…dhtu tak cek awal2 plak tuh..hurm, x pela..disbbkan smngat nk crik kije, ak dh tak heran trus p isi minyak kt PETRONAS!PETRONAS oke!aku tak pnah guna minyak lain slain dr PETRONAS!!haha..promote ke apa nih..haha..n then, tmpat ptama yg mnjadi sasaran aku adalah tadika2 yang Nampak agak ssuai di mataku..ngeh3..Tp alangkah sedeynya..tadika dh tutupla mak cik tyme nih..dh kol4.30, tadika mne yg bukak lg tyme gni, tadika moyang ko???ish3..taska jela yg bukak ag..tp SUMPAH!ak mmg tanak kije kt TASKA dh…tanak ibu!!tanak..(ini ad kisah yang tersendiri plak)muahahaha…rahsia3;p

Oke x pe..FINE..kiter carik kije laen..ntah idea sapela yg ngok sgt nih au bkn aku “Jom kiter p mintak kije jdik cikgu kt tmpt tuisyen..nk x??”hahaha..Jom3…ko giler ap..diploma pon tarak habis lg dh nk jdik cikgu tuisyen..haha..mimpi la ko mak cik..tp x pe kiter cuba dulu..kita lihat siapa yang kena!hah?ad kena mngena kew nih..ish3..so, kiter2 pom p la mntak jdik guru tuisyen kt salah satu pusat tuisyen yang tekemuka di daerah besut ini…cewah ko, memandai jew p mtak kt ctu..CTU itu adalah mrujuk kpada pusat tuisyen ILTIZAM…ngeh3..cayalah ko mak cik..hebat betolla..ko nk apply jdik ckgu tuisyen kt ctu..haha..bgus3..cuba dulu bru taw.. n then, dptla apply, so, isi borang…lol snang sngt..lau gtu tak d la susah sgt nk jdik ckgu tuisyen..haha..bru ku tahu..MAK CIK!!ko ingt itu jew ke..ko tak taw ke ad INTERVIEW oke!!!!!hah apa?interview?OH NO!!tanak!!I’M NOT READY YET!!diploma pom tak hbis lg..mimpila ko nk dpt..hahahahaha..membe ckp dun wory kiter try dulu..

Ok set..so, kiter2 pon kna interview keesokan harinya..kol10 oj appointment kitorang…..dye siap pesan lg, boring isi penuh2..WTF, boring tuh mak cik smua kena isi dlm BI!!aku kompem tak isi lg bila balik umah..esoknya otw nk p pusat tuisyen tuh bru aku isi.hahahaha.mcm gnie nk jdik cikgu..ad gaya kew..ish tak dak lngsung..HELLO…???u kata ap.tak dak gaya..oke x pe!kiter tggu, skunk mungkin tidak mnyerlah lagi ciri2 keguruan aku..tp tggula 3taun yg akan dtg (itupon lau dunia belom kiamat,mntak2 blom lg-ad satu bnda aku x wt lg~AKU NAK KAWEN dulu,,AMIIIN)

Huh, smpai jew kt ctu ingtkn org yg nk interview kitorang tu dh smpai..nsb bek lom ag..x d la aklu nk berpeluh2 agi..muahahaha..so, kitorang just relax2 jew dulu..ngeh3..isi boring siap2,tgok balik boring tuh, ckp2 ngn kerani kt ctu..hehe..nsb bek dye sporting..hehe..so, x d la nervous sgt kitorang..OMG!!OMG!!penginterview aku tu dh smpai…CUAK giler beb!mcm nk interview ntuk kije lpas grad jew..haha..relax suda..RELAX k..RELAX..hu2..oke2..ak dh relax..hurm, k..(CHINESE yg interview kiter2)…………(INTERVIEW TYME)……………..akhirnya ciaplah kitorang diinterview..alahai tak smpai 5 minit pom..bapak senang!!senanglah mak cik oii sebab, sbb, sbb SEBAB KO TAK DAPAT!!!hahahahahahahahahahahahahaha…aku mmg terbahak2 lpas kuar dr pusat tuisyen tuh…hehehe…itula len kali ko dh taw, law nk ngajar kt pusat tuisyen ko kena ad degree brula leh ngajar..lau tak dlm mimpi jelah ok..hehehe..xpe..brdasarkan smua ini, kiter2 dpt pngalaman yang baru..hihihi

JOM CARIK TMPAT LEN PLAK
Lpas x dpt yg interview tu, kiter2 pom pigila crik kt Bandar jerteh…hehe..habis satu jerteh tu kiter2 pusing..taktaw nk kije ap..kije yang mnyenangkan la..x nk la yg susah2..n then, akhirnya dptla jugak COP satu kedai nih yg mmmmggggg ad bunyik nk pekerja…KEDAI KAIN oke..mnyimpang jaoh dr pengalaman aku..mmg x d pnglaman lngsung..langsung x d oke!haha..soo, akhirnya stelah berbicara brsama tokei kdai itu, kami pom dterima…ngeh3..shuke3..6t income mashuk..yeay!yeay!satu bulan gaji rm350..dye ckp sikit..SIKIT??SIKIT KEW?hurm ntahla k upon tataw..bg aku lau dh lebih dr seratus tu mahal la beb!!hahaha…very excited oke!SY AKHIRNYA MNDAPAT KERJA..DAN KERJA ITU ADALAH SEBAGAI PENJUAL KAIN DI KEDAI KAIN DI JERTEH..

Sekian 

thanks for reading;)

0 orang menginap di sini: