Wednesday, March 7, 2012

Sewing Class

Alhamdulillah masuk hari ni dh genap 2 minggu aku belajar menjahit di bawah Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPKT).x sangka pun kelas menjahit ni bawah ypkt, masa praktikal ari tu pon under ypkt.mcm ad jodoh jew kan.haha *gile.dalam masa 2 minggu ni dah agak banyak jugak la yang aku belajar such as benda2 basic mcm jahit jelujur, silang pangkah,kelim betawi n bla bla bla…mula2 nak belajar tu memang kekok lah org kata sebab x de basic langsung kan.agak perit jugak sebenarnya sebab smpai lenguh2 urat belakang ni ha.padahal bukannya duk mencangkul tanah ke hape.duk goyang kaki jew kot.tangan jew yang buat keje.aku masuk kelas ni dengan rakan sekelas aku masa kat u ari tu.nasib jugak ad teman.kalau x memang aku x blajar la.

siap ada buku nota kau!!haha
benda basic yang paling susah

gigih salin nota

Actually kelas menjahit ni start bulan 1 sampai bulan 4.tapi memandangkan aku habis praktikal ari tu awal bulan 2 so dalam pertengahan bulan jugak la baru kami masuk belajar.nasib jugak tempat tu terima lg kemasukan.tapi kami belajar agak lambat dahla.orang lain dah nk buat baju melayu kami baru belajar baju kurung.xpelah kan belajar dari bawah.biar selow asalkan terer.kitorang kan baru jew masuk kelas menjahit ni.tup2 ari ahad lepas ada perjumpaan dengan pihak ypkt.mula2 kitorang tak tahu pun tujuan sebenar perjumpaan tu.sampai2 sane barulah tahu yang rupa2nya ad program motivasi untuk kelas jahitan komuniti dan akademi jahitan bawah ypkt ni.oh, hebat jugak rupanya kelas jahitan ni.aku ingat biasa2 jew.asal pergi kelas sudah.hehe.tapi aku x amek port sgt pon sebab diorang ni lebih tertumpu pada orang yang betul2 nk menceburi bidang ni macam nk bukak butik, kedai menjahit ke.aku x de la series smpai mcm tu sekali.dapat belajar jahit baju pon dah ok.daripada x reti langsung kan???haha.

Sekarang ni baju kurung 1st handmade masih dalam pembikinan.baju jew baru ciap.kain belom lg.dalam minggu ni insyaAllah aku dah bole pakai baju kurung buatan tangan sendiri.hehe.kat bawah ni aku letak gmbar baju kurung kecik yg aku buat minggu lepas.nt bila dh siap baju kurung aku yg sebenar aku upload len k.hehe

baju ni jahit guna tangan

baju kurung kecik yang kat atas tu memang jahit tangan. tapi baju aku yang betul2 ni jahit pakai mesin lah.gile lah kalau nak guna tangan jugak.empat puluh hari pon tak ciap cik kak!haha.kalau nak tengok hasil baju kurung yang sebenar tungggguuuuu..heee ;D


p/s : mlm ni aku dpt berita gembira dpd my bff..hope semuanya berjalan dengan lancar dan direstui olehNYA.amin ;)


thanks for reading;)

6 orang menginap di sini:

Nur said...

perghhh, bljar menjahit pulak. Rajin betul

SHURA said...

haha. gelembung2 baju buatan tgn u. pergi iron dulu lah baru amik gambar!! hehe. nnti nak tempah baju kahwin dgn mila la. opss :P haha

cg_mila said...

zana : sementara ad masa ni kan boleh la blaja sikit2.hehe.nt dh bz ngn stdy pulak x de masa dh.kui3

shu :wakakakakakakakakakaka!!!kira jadik lah ni ye??HAHA;P

SHURA said...

aip. tak lah mila. mak saya kata jodoh kene sekufu.... :)
mila jgn nak mcm2 taw ;)

cg_mila said...

hehe.oke2.mcm2 aznil jew ad shu.mcm2 mila belom wujud lg.hihi;p

Lynn Fauzi said...

bestnye boleh belajar menjahit.. hehe.. :)