Friday, March 9, 2012

MURABBI CINTA

Aku bukan lah memilih. Tapi aku hanya mencari Adam yg sempurna; Adam yang apabila dia dah dapat rusuk kiri nya balik, dia akan sempurnakan dan lengkapkan hidup kedua-duanya. Amin!


"Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku, nescaya rasa cinta itu akan Allah tanamkan dalam diri kita. Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi mensolehahkan diriku."

"Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dengan kesolehahanmu. Janji Allah pastiku pegang dalam misi mencari diri 'Lelaki yang baik untuk wanita yang baik.".... =)



..Untukmu ADAM..

¸.•❤ Jadilah ADAM yang BERPENDIDIKAN TINGGI dalam AGAMA yang mampu MEMBIMBING HAWA dari menjadi MANGSA GODAAN SYAITAN dan NAFSU yang boleh MEMBINASAKAN..

¸.•❤ Jadilah adam yang MURAH dengan KATA-KATA NASIHAT dan TEGURAN yang boleh MEMPERBAIKI hawa..

¸.•❤ Jadilah adam yang sentiasa BERJUANG MENENTANG NAFSU dan MEMELIHARA MARUAH DIRI untuk ORANG TERCINTA yang SAH bergelar ISTERI..

¸.•❤ Jadilah juga adam yang boleh MENJADI KETUA KELUARGA, IMAM dalam SOLAT BERJEMAAH dan PEMIMPIN AGAMA seperti yang DIINGINI oleh hawa..



Dari telinga jatuh ke hati, itulah para wanita ygmudah terpesona dengan apa yang didengarinya. Akibatnya, sering tertipu antara pujian hakiki dan tipu helah perangkap. Dari mata jatuh ke hati, itulah para lelaki yg mudah terpesona dengan apa yang dilihatnya, hingga kerap terkeliru antara indah hakiki & palsu. Justeru, wanita perlu berhati2 dgn ucapan indah yg didengarinya, lelaki perlu menjaga pandangannya.






Jika anda terluka kerana seseorang , izin kan daku berada di samping anda, kerana daku ada plaster                                         ( ̲̅:̲̅:̲̅:̲̅[̲̅ ̲̅]̲̅:̲̅:̲̅:̲̅ ) :P


kata-kata peringatan utk diri sendiri dan teman2 seperjuangan.. :)


thanks for reading;)

0 orang menginap di sini: