Tuesday, December 28, 2010

Spiderman Jahat ke Aku Yang Jahat

Assalamualaikum semua. Selamat Hari Selasa. Amacam korang semua tidur semalam. Nyenyak tak? Jangan tanya aku, sebab kompem-kompem aku tak tidur dengan nyenyak sekali. Walaupun kat sini hujan tiap-tiap malam, tapi tidur aku tetap tak nyenyak gara-gara satu makhluk nie. Sejak 2 malam lepas kenyenyakan itu tetiba terbantot gara-gara aku tersedar dan terpandang satu benda tengah merayap kat dinding bilik tidurku. Omaigod, korang dapat agak tak apa benda tu? Spiderman oke!Spider!!! huhu.terus aku bukak mata luas-luas dan secara automatik aku terus bangun dari katil dan melompat keluar untuk ambil spray nyamuk. Lepas tu aku masuk balik ah bilik aku nak spray spiderman tuh. Tengok-tengok dah hilang. Haish, kemana pulak benda alah tu merayap. Aku usha-usha la bawah katil, tak dak gak. Selak-selak langsir , tak dak gak. Hadoiiiii, memang tak lena aku nak tidur lepas nie. Takdak nafsu nak tidur selagi aku tak pastikan spider tu mampus! Gilak lah kau, kalau aku tengah syok-syok tidur karang tetiba terasa ada benda merayap atas badan aku. Tak sanggup aku nyah.huhu.Aku gerakkan katil aku, aku gerak-gerakkan tilam aku. Kot-kotlah dia dok melekat kat situ ke hape.tak ke naye aku nanti.



Walaupun godaan syaitan itu tetap kuat, tapi aku tetap meneruskan perjuangan untuk tidur-tidur ayam sampailah pagi semalam. Memandangkan aku tidur sorang-sorang lam bilik, takut dowh, kejap-kejap aku tengok dinding, kejap-kejap aku tengok tilam yang kosong sebelah aku tu. Memang tak nyenyak. Bila dah pagi aku tak de dah nak kejar-mengejar dengan spider tu lagi sebab masa siang aku kompem-kompem tak duk dalam bilik dah. Aku dok luar jew, so, memang tak terserempak dengan spider pon. Alhamdulillah. Then, aku pikir mebi spider tuh dah keluar kot dari bilik aku. Bila masuk malam, aku pon masuklah bilik kan. Layan-layan muvie korea, jepun segala. Then tibalah masa nak tidur kan. Haaaa. ambik kau, tetiba jew si spider tuh lalu dengan angkuhnya di dinding bilik aku berdekatan dengan bilik air. Aku pon apa lagi, meloncat kau nak pergi ambik spray nyamuk tuh. Cepat-cepat aku ambik takut spider lari macam semalam. huhu. Nasib dye tak menyorok lagi, dapatlah aku spray SIKIT.sikit je oke!tak sempat nak spray banyak-banyak terus dia lari.huhu. Aku korek-korek lagi tempat yang dia nyorok tuh. dekat meja  solek.haish.bahaya-bahaya. Then, spider tuh aku tengok jatuh kat lantai, nasib aku dok atas katil masa tu. Aku pon spray lagi, tapi sempat dow dia lariiiii. Aku carik lagi, carik, carik, tapi dah tak jumpe. Hadoiiiiiii. Camne aku nak tido malam nie. Dah 2 malam nie beb! Tidur aku tak nyenyak gara-gara spider. So, tidur aku macam malam kelmarin gak ah. Tidur-tidur ayam. Kejap bangun nak cek spider tu ada ke tak kt dinding.kot-kot lah kan dok tidoq tepi aku ke hape.haish.

Bila aku bangun pagi ni aku basuh muka, gosok gigi, (mandi tak lagi) aku g lah kat meja solek tuh nak lap muka. Then, tetiba kau!aku terpandangkan makhluk tuh dok tertenggek kat tepi cermin meja tuh!aku apa lagi, terus aku amik spray semalam yang setia berdiri di sebelah katil aku sejak semalam. Aku terus spray, dan tutup kipas, tutup pintu dan kuar dari bilik tu. Nak kasi ubat nyamuk tu berkesan kan, mane leh bukak kipas.hehehe. Bila aku dah siap masak tadi aku masuk la bilik then terpandangkan makhluk tuh dah innalillah atas lantai bawah meja tuh.mengecut jew badan dia.tak macam semalam.besar gedabak.alhamdulillah selamat aku nak tidur malam nie. Harap-harap tak dak dah makhluk tu malam nie. kot-kot la kan kuar pulak bapak ke anak ke nak carik mak diorang x balik-balik lagi sejak pagi tadi.haish, mintak jauh. Aku nak tidur nyenyak malam ni. Dengar tak spiderman??aku nak tidur nyenyak malam ni.huhu.oke fine, aku taw bunuh makhluk ni agak kejam jugak. Tapi nak buat cmne kan, aku terasa diri aku terancam. walaupon makhluk tu sbesar tapak tangan adik aku yang bongsu. Tapi aku tetap berasa terancam.huhuhu.sorilah yer kepada sesiapa yang fanatik dengan spider.=.=


tak sanggup nak tengok banyak-banyak lagi gambar spider kat google images tu.geli dowh!!!eeee.camnelah diorang bole siap pegang dengan tangan lagi.huhuhu.takmolah aku.wuwuwuwuwuwu=.=

till then, chow.nak makan dulu.hehe;)

sekian;)

thanks for reading;)

12 orang menginap di sini:

teema chan said...

yekkk , spider. akupon geli dan sgt takut untuk tidorr -.-"

tahniah , spider telah mati ! haha

Luffy said...

alah..awak kasi dia geget awak pastu awak leh jadi spiderwoman.. hahaha.. kawan dgn spiderman..wuwuw

cg_mila said...

timot~haaa!taw x pe.2 mlm wess aku tak lalu nk tidur.mlm ni kompem2 aku tidor awal.nk qada balik tidur2 aku 2mlm lpas.wuwuwuwuwu=.=

luffy~haish.kalaulah spiderman tu betul2 wujud lame dh kasi spider geget.haha;P

teema chan said...

cehh , tdo awal konon , haha , eh eh cah dapat lom cerita tuuuu ?? -.-"

cg_mila said...

hahaha.belooom.huhu=.=

teema chan said...

alaahh, aku rase memang takkan dapat ni hahahhaaa

teema chan said...

aku rase memang takkan dapat hehe

cg_mila said...

taktaw la tuu.aku nk tnye dia balik seganlah puloks.ad ngn jiran aku sorg lg ekpon.huhu=.=

E.d.Y said...

spider comel la..hehe

Azwan Aziz said...

spider tu sbenanye adelah putera yg disumpah.. dia nk awk cium dia barula dia jd normal balik..hehe

BLADE EDGE said...

salam...

saya just blogwalking.. baru tahu pasal blog ni..


anyway, kalo ada masa silalah menjelajah ke blog saya..

happy blogging


regards,
BLADE EDGE

cg_mila said...

edy~eee.tang manelah chumel nye tuh.wuwuwu=.=

azwan~haish.disumpah apa kebendanya lah.kalo katak tu pon geli wess.ni kan pulak si spider.x snggup noks.haha.

blade edge~wsalam.okeh!hehe;)