Wednesday, December 22, 2010

Anda Ada Masalah Ketiak

Salam 1 Malaysia semua. Hari ini aku dengan baik hatinya ingin berkongsi dengan anda semua tentang cara-cara untuk mengatasi masalah yang berkaitan dengan ketiak tak kiralah masalah mengenai bau ketiak hangit, masalah ketiak hitam ataupun apa-apa yang berkaitan dengan ketiak. Saya akui tak semua orang mempunyai masalah dengan ketiak, tetapi ada segelintir masyarakat yang menginap kat mesia nie mempunyai masalah dengan bau ketiak. Contoh yang trang tang tang adalah Bangla yang mempunyai ketiak bau bacin.lebih-lebih lagi time diorang naik bus @ ktm.phew! Wahai bangla-bangla sedunia silalah pakai deodorant untuk keselamatan orang lain.

beginikah keadaan ketiak anda wahai makhluk di luar sane?

Bagi yang mengalami masalah berkenaan dengan ketiak hitam, masalah ini dapat diatasi dengan mengaplikasikan beberapa kaedah yang akan diterangkan sebentar lagi. Bahan - bahan yang diperlukan adalah kapur dan limau nipis.Korang perahkan sedikit limau nipis dan letakkan di dalam bekas yang mengandungi kapur. Kemudian sapukan di bahagian ketiak dan mulakan gosokan dengan perlahan-perlahan. Lepas tu, lakukan gosokan dengan laju, tetapi sekiranya korang rasa ketiak korang mula pedih korang semua boleh lakukan gosokan dengan perlahan-lahan. Hasilnya, ketiak yang hitam akan kelihatan putih kembali. Ketiak korang juga akan berasa sakit dalam beberapa jam. Maknanya korang tak boleh nak turunkan tangan sebab ketiak pedih. Tapi hasilnya berbaloi-baloi.hehe.

limau nipis


kapur

Masalah yang kedua pula adalah berkenaan dengan ketiak hangit. Masalah ini sangat-sangatlah senang untuk diatasi.  Korang semua hanya perlu melaburkan duit dengan membeli deodorant-deodorant yang murah lagi berkesan di mana-mana kedai yang berdekatan dengan rumah, hostel ataupon pejabat korang. Tetapi sekiranya korang ni adalah seorang yang sangat-sangat berjimat, ada kaedah lain yang anda boleh gunakan iaitu dengan menggunakan kapur sahaja. Kapur murah beb! Janganlah bakhil sangat macam Haji Bakhil tue. Tapi bagi penggunaan kapur ni, korang hanya perlu sapukan pada ketiak. Tak perlu gosok pon. Dan hasilnya ketiak korang tidak akan berbau untuk seberapa lama mana pon.hehe. 


pilih je yang mana sesuai

Masalah terakhir bagi ketiak yang dapat saya share kat sini adalah bagaimana cara untuk mengelakkan bulu ketiak tumbuh. Saya yakin sangat-sangat hampir 70% lelaki & wanita kat luar sane ketiak mereka berbulu. Tapi normal lah kan tu. Boleh jew guna pencukur tiap-tiap kali lepas mandi. Tapi tahukah korang semua bahawa penggunaan cukur yang terlalu kerap akan menyebabkan ketiak korang akan bertukar kepada warna hitam. Korang semua pasti taknak jadik camtu kan. Jadi, cara yang efektif bagi mengelakkan bulu ketiak tumbuh adalah dengan mencabut semua bulu-bulu ketiak menggunakan satu alat yang macam pengetip kuku tu. Tak tahulah nak panggil apa benda alah tuh. Tapi nanti saya letakkan gambarnya di bawah. Pastikan semua bulu dah dicabut dan kemudian, anda perlu menggunakan bahan seperti kunyit hidup dan juga kapur. Celupkan kunyit hidup ke dalam kapur dan kemudian sapukan pada ketiak korang. Lakukan sekerap yang mungkin, dan hasilnya bulu ketiak pasti tidak akan menjalar lagi di ketiak korang.hehehe. Cara ini juga amat berkesan bagi kanak-kanak yang sedang meningkat dewasa yang mana bulu ketiaknya masih belum tumbuh. Sekiranya cara ini dilakukan, bulu ketiak kanak-kanak tersebut tidak akan tumbuh.


tiny tweezers set

Haa.selesai sudah saya berkongsi dengan anda semua 3 cara bagi mengelakkan masalah yang berkaitan dengan ketiak. Saya harap bagi sesiapa yang mempunyai masalah dengan ketiak mereka tuh, dapatlah menggunakan cara-cara yang telah disampaikan di atas. Lepas nie, kalau ada sesiapa yang nak kongsi tentang kaedah-kaedah di atas ni, dipersilakan.Sharing is caring. Kan.kan.kan??hehe:)

Sekian;)

thanks for reading;)

10 orang menginap di sini:

sarah said...

wahhh~ :D

cg_mila said...

hehe.tips2 yg brguna kan.kui3:D

frogprincesz said...

mm...tpkan...law bulu ketiak x tumbuh...x bhye e??cm..ne taw...buat care ketiga 2 bulu ketiak tersumbat ke ape an...ttb jdik penyakit lak...
mm????
tanye jekk..ehehhee..

Azwan Aziz said...

sembur febreze je...hahaha

cg_mila said...

frogprincesz~hehehe.psl bulu ketiak trsumbat tuh tak tahu la pulak sy.huhu.tp sbnarnya kan, bulu ketiak ni bnyak kegunaannya jugak.dpt menghalang racun2 dr luar tubuh memasuki liang roma pd ketiak.

a.a~haahaha!febreze mahal!wakakaka:P

E.d.Y said...

haha..malu nak komen kat entry ni

cg_mila said...

ahahahahahaha...en. edy jgn malu2.jgn segan2.dh komen kn tu.kui3:P

sugar2 kapas strawberry said...

pnh cabut pakai bnda kt bwh skali tu..mmg lambat tumbuh..hahha.tp 2la..lambat kot nk cabut satu2

cg_mila said...

hahahahaha.mmg pon.terteleng2 kpala kalo guna bnda tuh.hehe

Anonymous said...

Anda mengalami masalah ketiak ? Armpit problem ?
• Berbau ! smelly !
• Basah ! wet !
• Meninggalkan kesan kekuningan pada baju ! Leave yellowish !
• Ketiak yang Sensitif .. Sensitive armpit !
• Masalah Ketiak Hitam !
ATAU Apa jua masalah ketiak yang tidak berkesan dengan pelbagai produk ..
Or any armpit problem that incurably with various products ..
INGAT, penampilan yang bersih , menguatkan keyakinan diri!
http://armpitproblem.blogspot.com/