Tuesday, November 2, 2010

Zaman Dulu Kala

Salam readers semua, pejam celik, pejam celik, pejam x celik2 kita da masok bulan november pon..hehe..Kali ni aku just nak share 2 buah lagu lama dengan korang semua.Tapi ni bukan my feveret songs oke.Just nk bg korang dengar and hayati lirik lagu nie..Mood : sedih kowt!

Bidio Pertama :


Ayahku Kahwin Lagi

Bidio Kedua :


Hidup Bersama

Orite!Korang da tengok belom 2-2 bidio kat atas?Kalu belom, sila tengok supaya anda dapat memahami apa yang bakal disampaikan sekejap lagi.Bagi yang da tengok bidio tersebut, apa yang korang rasa.????lirik ke2 dua lagu nie bapak la sedeyh aku rasa.Tapi bila tengok bidio kemain lagi rancak.Kn?Kn?Kn?Betol x?Cuba korang perhatikan betol, lirik 'ayahku kawen lagi' 

Ayahku kahwin lagi
Dengan sidara jelita
Riang rasa hatinya
Mendapat isteri yang muda

Tapi ku sedih sekali
Kenang ibu yang ku kasihi
Tempat ibu sukar diganti
Tapi ayah kahwin lagi


( korus )
Kini ku membawa diri
Tempat bermanja jauh sekali
Ibu sudah dahulu pergi
Tapi ayah kahwin lagi

Ayah kahwin lagi

Pendapat muda remaja
Ayah pinangkan sidia
Anak ayah tak terjaga
Rumah tangga porak peranda

( ulang korus )
Ayah kahwin lagi
Ayah kahwin lagi
Ayah kahwin lagi...

nampak sangat mood lagu nie sedih, tapikan bidio kemain lagi seyh!Ha, lebey kurang samela cm lirik bidio yang 1 lagi tuh, lagu 'hidup bersama'

di tepi pantai yang indah
aku duduk seorang diri
suasana... sepi


teringat dikau di waktu malam
wajahmu selalu ku terbayang
padamu ... wahai sayang

aku meratap merayu
pada dewi puspita
hatiku

aku tidak lupakan janjimu
di waktu pertemuan kita dahulu
hidup bersama
disamping ku 

Camne aku boleh perasan lirik lagu2 nie?Aku nie jenis yg layan AGOGO! kew??HAHA!xceli, aku pon bru je dpt taw bila lect aku yg ckp tyme ada bengkel muzik last week.hehe.lect tuh tnya kitorang knape lagu2 zaman AGOGO tuh, lirik lagu diorang kemain lagi sedih tapi bila dgr muzik RANCAK beb!hoho.so, kitorang pon mengandaikan yang lirik tak penting kot tyme tuh.Apa yang penting??KERJASAMA!hah!bukan~yg lagi penting zaman tuh diorang nak menari AGOGO jep.Lirik lagu tak kesah mane pon, janji dapat dance!

p/s : tetiba aku teringat crite yg arwah achik spin belakon(ala, yg ada tarian agogo tuh).lupe pulak tajuk apa.huhu~


p/s/s : mari sama2 sedekahkan al-fatihah kepada arwah.

thanks for reading;)

2 orang menginap di sini: