Thursday, September 2, 2010

Dear Abang, Dear Ayang

Suka sangat baca ini.Mari sama-sama kita baca dan sama-sama kita renungkan.:)

Dear Abang,
Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik kampung. Abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak balik kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. Abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... Cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... Kereta baru abang tu mahal.. Harga mencecah 100k barangkali.. Sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. Sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu... Abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau kenapa?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakkan masa kita kahwin dulu.. Cuba hantaran ayang lebih mahal dariharga kereta abang? Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampakberkilat.. Tapi ayang nak dapat morning kiss pun susah. Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah.. Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. Ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah.. 

Kereta, abang make up lawa-lawa.. Tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri.. Kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada..
Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak..

Paling menyedihkan.. Ayang tanya ngape tidur dalam kereta? Abang jawab takut orang curi kereta abang.. Kalau ayang kena curi?? Ayang nak balik kampung dulu.. Anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. Tak nak naik kereta abang takut calar.. Ayang calar takpe.. Jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. Ayang pi tak lama, sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. Pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG . ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKKAN KEMEJA ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR.

love,ayang

Dear Ayang,
Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham, keta tu keta bos abang. Nanti kalau hilang siapa nak ganti.. Ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak, nak siap kan sarapan nak kemas umah. Tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah.. Cuba lah ayang pikir mana abang x tido dalam keta.. Abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu.. Bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...

Lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. Ayang nak piza yg dioder dr jepun.. Mana lah abang ada duit nak oder.. Abang nak bagi apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun..Nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon.. Ish xnak laa abang.. Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. Ayang yang tersalah buang ingatkan sampah.. Tu lah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek.. Hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu walaupun hantaran masa kita kawin cuma rm80k.. Ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm80k.. Tapi demi ayang abang wat jugak.. Sbb masa tu ayang kalau make up mmg sebijik mcm maya karin.. Tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stiap kali ayang make up abang terbayang lak muka pontianak dlm citer pontianak harum sundal malam..

Bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlaupun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang x yah laa nak cukur kening ayang tu... Pasal morning kiss tu, ayang bgn pun dah tgh hari nak morning kiss cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer.. Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang.. Nanti kalau naik bas tu bebaik.. Ayang nak balik kg abang izinkan cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana.. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang x yah laa susah2 gi kejar lembu tu... Biar jek.. Nanti abang balik kg abang kejar kan.. Bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital.. Abang kene tanduk xpe.. Jaga anak baik2. Jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. Nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam pizza jepun lak, lagi haru.. Baik jaga jek yg dah ada tu..

Ayang pun jaga diri baik2.. Jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. Abang mmg x nak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh, kepala dulu yang masuk longkang.. Dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. Mmg abang kesian tapi muka ayang lepas jatuh longkang tu x leh abang nak bayangkan cam mana... Tgk laa sendiri gambar tu....

Ok lah ayang.. Nanti lepas cuti skolah kita jumpa lagi eh.. bye ayang

love,abang

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan..dua tangan untuk memegang...Dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat...Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita?....Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya....

Itulah namanya Cinta...








thanks for reading;)

10 orang menginap di sini:

h said...

oyeah . carilah sekeping hati yang iklas menyayangi diri anda ;)

cg_mila said...

yep!..searching......searching.......hehe;)

nurul shuhada said...

ish...aku br nk marah2...skali aku bace part laki die...
br ku tahu die pown same jew...
haha...
nice story beb...
i like...
(",)v

cg_mila said...

ahahahaha.itula psl babe.aku pon mula2 nk mrah gak.skali bc part yg laki 2x5 jew 2-2.haha.tengs.ailike too!;)

radhi_511 said...

baek pnyer!!hahha

cg_mila said...

haha!mmg terbaek wook!;)

di sebalik wajahku.. said...

best sgat cite nie.. nak kongsi boleh??

cg_mila said...

boley jew.sila2.:)

FADZLIN FAUZI said...

wahh, sweet nye.. hehe =)

cg_mila said...

hehe.mmg swit sgt.lg2 yg laki tuh.hehe;)