Wednesday, July 14, 2010

Permulaan




Setiap hari akan bermula dengan lembaran yang baru.

Begitu juga dengan entry di blog ini yang akan sentiasa berbeza-beza tajuknya.(ada kena ngene kew??haha)
Hari ini tajuk entry aku adalah PERMULAAN...

KULIAH
Today adalah hari yang ketiga bagi kami pelajar DPAKK Grup A memulakan kuliah.
Setiap hari kelas kami bermula pada pukul10pagi ke atas.Tetapi kebanyakannya kelas kami akan bermula pada lewat petang dan pada waktu pagi akan diisi dengan aktiviti yang kureng berfaedah iaitu tidor dan on9.Jadual kelas kami pada sem ini amatlah tidak sistematik kurasakan.Ini kerana di dalam sehari kami mempunyai kuliah nonstop selama 5jam berturut-turut.Sesiapa yang mengaturkan jadual ini amatlah tidak memikirkan waktu untuk kami berehat dan waktu untuk kami solat.Semalam jadual kuliah kami bermula dari pukul5 petang sehingga pukul 10malam.Begitu juga dengan hari ini, kelas bermula pukul2petang sehingga pukul 7malam tanpa berhenti.Masalah ini timbul kerna hampir separuh daripada lecturer kami adalah pensyarah luar!UPSI tak cukup lecturer!so, sape-sape yang berminat nak jadik lecturer PAKK cepatlah APPLY!kasihanilah kami........T_T

HOLIDAY!FREE!ASIGNMENT!
Esok kami tiada kuliah sehingga hari Ahad depan.Masa kami teramatlah free dan boleh diisi dengan melakukan apa-apa sahaja aktiviti yang berfaedah seperti membuat ASIGNMENT (OH!No!) yang telah kami dapat semalam.So, aku akan usha-usha serba sedikit rujukan yang boleh aku perolehi maklumat-maklumat yang diperlukan.

PROBLEM!PROBLEM!PROBLEM!
Masalah BUS di UPSI masih belom diselesaikan lagi.
BUS tidak cukup untuk para pelajar u ini balik ke kolej masing-masing sehingga terpaksa berebut BUS seperti budak-budak kecik yang baru masuk tadika!!!!
Keadaan ini masih berterusan sehinggalah lewat petang tadi...
Memang tension sangat-sangat bila dok pikir masalah BUS nie.Tetapi nasibla tempat kuliah kami kebanyakannya hanya di kawasan kampus..Amiiiiin...

RUMAH 1-4-4
Hurm, keadaan rumahku sudah tidak seperti dahulu.
Keadaannya adalah berbeza.Rumah dahulu adalah yang the best!
Budak baru ada empat orang kat dalam umah ini.Kesemuanya oke dan sesetengah adalah jenis yang 'GEGE'!!!!
3orang adalah budak kelantan & 1orang adalah budak selangor.
2orang senior.1-penang 1-besut(sama tempat ngn aku)
Yang senior nie oke jew.X 'gege' cam dak junior tuh.FUH! 
Pape hal pon pndai-pndai diorang la nak adapt ngn kitorang nanti.ke kitorang yang kena adapt ngn diorang?huhu.tanak pikir.=(
Aku duk bilik no.1..Alhamdulillah line tenet power stakat hari ini..hehe=)
Tapi aku harap aku x lalai bila da dapat apa yang aku nak nie..

ANDARTU TERLAMPAU
Tadi sebelom aku tulis entry nih, aku ngah tengok crite ANDARTU TERLAMPAU!tp terpaksa stop dulu slama 53minit.ntah aku pon tak paham nape kena stop jap.itu yang aku melalut kat blog nie jap.So, aku nak sambunk balik nengok crita tuh...best!tengokla.hehe.

Sekian.

thanks for reading;)

2 orang menginap di sini:

farhana_acimek3 said...

apakah maksudnye gege uh????????

NUR SYAMILAH BINTI RASHID said...

gege tuh tersangatlah bising nana..hehe:D

p/s:nana jgn gege taw..hihihi:P