Sunday, June 6, 2010

Reality talent show version baru

.Salam pembuka kata.

Hari Jumaat lepas kol9 malam tetiba aku teringin sangat menonton televisyen.Entah kenapa aku pon taktaw.Tapi teringin sangat2 sampaikan tak on9.hihi.Rupa-rupanya ada cerita best malam tue.Patotla aku teringin sangat nak tengok tv.Aku memang camnie.Kalau ada cerita yg best2 mesti hati aku tringin nak tengok tv.So, aku pon nengokla.Nak taw x crita ap???Mesti ada antara korang yang dapat agak.Itupon kalau yang muka tv la.Kalau muka buku tue kompem taktaw.Yela dh asyik mngadap buku jew 24jam shari.haha.oke.crita yang aku nengok malam tu adalah Rancangan IMAM MUDA.

Sekarang nie kan kalau sesiapa perasan banyak sangat rancangan2 realiti yang bermain di kaca tv.Contohnya Mentor.Erm, Akademi Fantasia dah tamat.OOOOO.Patotla ada IMAM MUDA plak.Ganti AF rupanya.Siap tayang kat 3 saluran astro plak tue.Wow.haloba gila kau.tapi x pe.Aku sokong!Rancangan yg bagus untuk tontonan setiap lapisan masyarakat.hihihi.Tapi aku rasa manyak lagi rancangan yang kau(pihak tertentu) boley buatla.Nak aku bg cadangan?Aku kalau bab TV nie mmg no.1 la coz aku nie mmg muka tv.haha.Ini dia antara rancangan2 yang aku boley cadangkan.So, produser2 tv yang terbaca blog aku nie korang pertimbangkanlah ek.ngee~:D

 1. Who will become an Ustaz (ganti Who will become a Millionare)

Reality show yang menampilkan peserta 12 lelaki yang akan bersaing untuk menjadi seorang Ustaz. Mereka akan ditempatkan disebuah madrasah dan akan diuji ketahanan dari segi membaca Al-quran , menunaikan sembahyang wajib, menunaikan sembahyang sunat, azan dan lain lain... Setiap minggu akan diadakan pertandingan memberi tazkirah di hadapan penonton yang juga akan disiarkan live dikaca Televison.. Peserta akan dinilai oleh juri professional (30%) dan sms penonton (70%) pemenang akan mendapat pakej haji percuma (tak yahla nk kuarkan duet sndirik nanti.lagi best).

2. Akademi Islamiah (ganti Akademi Fantasia)

Reality show yang mengambil 12 orang budak yang telah sesat dan rosak akhlaknya.. Mereka akan ditempatkan di sebuah banglo, dan akan diajar cara hidup islam. Setiap minggu mereka harus menunjukan apakah kepakaran dalam islam yang telah mereka pelajari, dihadapan penonton secara LIVE. SMS penonton akan menentukan peserta yang layak untuk menang (pilih berdasarkan taraf keinsafan mereka). Mereka menangis kerana menginsafi dosa lalu mereka. Mereka akan 'dikurung' dan dipacakkan dengan 13 kamera CCTV.

(kalau Akademi Islamiah nie dari dulu lagi ada, masuk taun 2010 nie da AI 8 taw.Kalau dihitung bilangan murid yang terpilih, WOW! mmg semakin maju la negara kita nie.Dh makin kurangla poblem budak2 setan tue.betol x?sape sokong aku angkt bahu cepat!)

3. Muslim Idol (ganti Malaysian Idol)

Reality show untuk mencari penceramah Islam terbaik di malaysia. Peserta yang dapat memberi ceramah yang mengusik jiwa penonton akan mara keperingkat seterusnya hingga ke akhir. Peserta diadili oleh penonton melalui sms. Pemenang akan mendapat peluang merakamkan lagu nasyid dan juga ceramahnya.

(Wah! yang nie lagi best.Sah2 kau akan jadik artist nanti.terkenal mcm Si Mawi tue.Kau nak?mestila nak kn.So produser apa lagi.cepat2 ramai yang nk p audition nih.)

4. Bintang RTM (Remaja Tahu Mengaji)

Sebuah lagi program dari stesen kerajaan Islam Hadhari kita iaitu berbentuk program tahu mengaji. Peserta diajar cara membaca secara tartil, bertajwid dengan betul,menghafaz Quran dan berlagu. Peserta yang berjaya akan mendapat cahaya nur Quran.

(uiks, kalau ada program nih.kompem aku nengok & pilih calon suami aku.ngaaa~XD)

5. Audition

Rancangan ini berbentuk audition untuk meneruskan pengajian dalam bidang agama samada IPT dalam negeri atau pun overseas. Tajaan akan diberikan kepada yang berjaya. Syarat layak masuk adalah kepada semua yang cintakan Islam dan para pendokong Islam. 

(mak oii.bestnya.free lak tuh ley masuk U.aku pon nak try gak kalau ad program nih.wtpe malu.mne taw kot2 rejeki aku kn.tp aku da ad upsi.aku x msuk kot.bagi laluan pada yg memerlukan jela.ngeh3XD)

So, amacam best tak cadangan aku.Aku gerenti  mesti ramai yang akan menonton rancangan2 ini nanti. almaklumlah rancangan nie sesuai bebenor untuk masyarakat kita zaman skarang bagi membendung masalah2 sosial yang semakin berleluasa ini.hahahahahahahaXD.BTW rancangan IMAM MUDA tue best sangat.Sangat berkualiti.Diharapkan perbanyakkkkkkkaan lagi rancangan2 yang sedemikian.( x de la aku fanatik sgt dgn AF 6t.)haha.


SEKIAN


thanks for reading;)

0 orang menginap di sini: